به تازگی در اکانت گوگل ادوردز ابزار جدیدی معرفی شده است که به کاربران تبلیغات در گوگل کمک میکند، پیش از پخش آگهیهای خود، به منظور نمایش آگهی در صفحه اول گوگل، اثربخشی آنها را اندازه بگیرند. شاخص جدید قدرت آگهی (ad strength)، آگهیهای ریسپانسیو کمپین نمایش و جستجو را در مقیاسی از ضعیف تا عالی ارزیابی میکند. در اندازهگیری قدرت آگهی، گوگل به ارتباط آگهی با جستجوهای کاربران، کمیت و تنوع متن آگهی توجه میکند. گوگل، علاوه بر اختصاص یک رتبه کلی به آگهی، به تبلیغکننده بازخورد میدهد تا بتواند بر اساس آن اقدام کرده و حوزههای مورد نیاز را بهبود دهد.
رای استفاده از سرویس قدرت آگهی که به زودی عرضه خواهد شد، گوگل، برای آمادهسازی آگهیها، توصیههایی برای تبلیغکنندگان دارد:
- برای آگهیهای رسپانسیو کمپین جستجو: هر تعداد تیتر (سرخط) و توضیح که برای کسب وکارتان مفید و منطقی است آماده کنید. توصیه میشود حداقل پنج تیتر تهیه کنید.
- برای آگهیهای ریسپانسیو کمپین نمایش: برای هر آگهی، حداکثر 15 تصویر و 5 لوگو، تیتر و توضیح تهیه کنید.
گوگل در نظر دارد این سرویس جدید را در چند مرحله عرضه کند. در هفتههای پیشرو، زمانی که در حال نوشتن یک آگهی ریسپانسیو در کمپین جستجو هستید، میزان قدرت آگهیتان برای شما نمایش داده خواهد شد.
از اوایل سپتامبر، سرویس قدرت آگهی به صورت یک ستون مجزا در رابط کاربری گوگل ادوردز ظاهر خواهد شد. اما تا چند ماه آینده، این سرویس برای آگهیهای ریسپانسیو کمپین نمایش ارائه نخواهد شد.
به روزرسانی آگهیهای ریسپانسیو کمپین جستجو با شاخص قدرت آگهی در ادوردز
گوگل در این اعلان اخیر خود، اعلام کرد که چندین آپدیت به آگهیهای ریسپانسیو کمین جستجوی خود اضافه کرده است که هم اکنون در دسترس قرار گرفتهاند.
حالا تبلیغکنندگان میتوانند در حین ساخت آگهیها برای تبلیغات اینترنتی خود، پیشنمایش ترکیب آنها را هم ملاحظه کنند. در این پیشنمایش، تبلیغکننده متوجه میشود آگهیها با چینشها و ترکیبهای مختلف چطور به نظر میرسند و به این ترتیب میتواند به بهترین شکل آنها را ترکیب کند.
حالا تبلیغکنندگان در گزارشهایی که گوگل ادز از آگهیهای ریسپانسیو کمپین جستجو تهیه میکند، میتوانند دادههای مربوط به تیترها، توضیحات و بهترین ترکیب آگهیهای خود را ببینند. به این ترتیب خواهند دانست کدام بخشها بیشتر از سایرین در نتایج جستجو نمایش داده میشود.
لینک منبع:
درباره این سایت